Monday, February 22

Nuture TRUST

Assalamualaikum dan Salam Sejahter uolssss...

Lama noh dah x update blog ni. Sibok skit lately ni. Hihihi
Kli ni nk share something about "TRUST"

Susah untuk diungkap dan ditafsirkan bagi siapa yang memahami maksud disebalik dua perkataan ini. Namun percayalah, ianya berkait dengan diri dan orang sekeliling anda. Fokuskan pada "TRUST" nescaya ianya akan automatik ada naik(meninggi) dan turun(menghilang) percaya kita pada orang lain hatta sekalipon sahabat yang paling rapat dengan kita mahupuan adik beradik kita sendiri.

Contoh mudah, kita ambil situasi sahabat kita mahu meminjam wang daripada kita. Apa 1st thing yang kita akan fikir dalam kepala otak kita ni??? Ofcoz, boleh ke sidia(peminjam) itu membayar balik pinjaman wang tersebut??? Mesti kita akan berfikir banyak kali sebelum membuat keputusan untuk memberi pinjaman tersebut kan. So, itula Nuture Trust.


Nuture Trust ini amat penting dalam semua aspek terutama "Organisasi", "Persahabatan", "Perhubungan" serta lain-lain.

Bagi saya sendiri, "Nuture Trust" ini amat penting bagi diri saya, dan ia telah menjadi prinsip hidup saya.

Kepada sesiapa yang mengenali diri ini, dan rasa-rasa anda telah merendahkan nilai "Trust" saya ini, bukan mudah lagi saya hendak membina nilai "Trust" itu terhadap anda.


#TeamBuildingDestini
#JandaBaik
#19-21Feb2016
~Syed Syahmi
~10.51am/22Feb2016






No comments:

Post a Comment