Monday, May 6

Manusia Yang Pernah Ku BENCI dulu, Kini Ku MENYAYANGINYA

Assalamualaikum dan Salam Perjuangan....
Salam Kerinduan khas tuk Para Ulamak :)

Manusia ini pernah aku benci dlu beserta seluruh rakyatnye. 
Manusia ini pernah aku kutuk n fitnah dia mcm2. 
Manusia ini pernah aku pertikaikn. 
Manusia ini juga merupakan musuh aku pd zman kajahilan aku.
 Manusia ni juga yg aku ktakan sesat. Manusia ini juga yg aku kata taksub pd agama.
Manusia yg aku mksudkan adalah Tok Guru Nik Abdul Aziz.

TETAPI,
Setelah kukenali insan ini, setelah kuketahui apa perjuangan PAS dan matlamat hidup ini. Aku jadi malu dengan insan yang pernah ku benci ini. Semoga ALLAH menemukan aku dengan insan mulia ini kerana aku mahu memohon maaf kepada beliau. Ulama' yang kusanjungi kini.

Setelah bebas drpda kejahilan yg panjang, aku jadi malu sendiri. Kelantan walaupun dikatakan mundur tiada pembangunan, namun kaya dengan pembangunan jiwa rakyatnya. Walaupun tiada masjid2 yang indah seperti yang lainnya, tapi tetap subur dengan kuliah agama dan jemaah yang hadir membanjirinya. 

Kelantan sebuah ikon negeri Islam. Kaya dengan majlis2 ilmu, ramai 'ulama dilahirkan di sana, dan 'ulama yang kukatakan sesat ini, sungguh lebih hebat daripada yang kujangkakan.

"Ya Allah Engkau ketemukan Aku dengan HamabaMu (TGNA) yg paling ku sanjungi ini, 
perkenankanlah doa hambaMu ini,
Ya Allah, Ya Rahman, panjangkanlah umur beliau agar Aku dapat bertemu dengan beliau."

~Aku teringin sangat tuk bertemu dengan Ulamak ni~
~Aku rindu sangat dengan Ulamak ni~


~Mengalir air mata ku disaat ku menonton video ini, sungguh ku terharu~




No comments:

Post a Comment